lördag 1 december 2007



Samarbete!

Jodå, det behövs även i vår sport! Kan man inte samarbeta så kanske man iallafall kan arbeta för sporten! lasse Löfgren hade tagit fram fakta över hur många aktiva medlemmar vi är i Sverige. Jag tror han sa att det var ca 250 aktiva medlemmar under 2007!

250 aktiva utövare av vår sport..........Det är ungefär som en ganska usel div 6 klubb i fotboll.

Ska inte påstå att jag har någon lösning, men just nu så är alla idéer bra! Det viktigaste, tror jag, är att allmänheten får reda på att vi finns. Dags att bearbeta lokala medier framöver...

nää, nu är det dags att sätta sig med dataavelsprogrammet, 17 "avelspar" och 12 boxar! Nåt måste göras. Avelsprogrammet är bra....undrar om man kan nacka duvor med det också....

3 kommentarer:

Anonym sa...

17 st avelspar? Inte dåligt

Jocke sa...

Nja....17 avelspar var väl egentligen inte rätt benämning av mig! Av dessa 17 par hoppas jag hitta något eller några avelspar. Men visst är det kul med avel! Halva nöjet är att få tag på en fin duva med intressant härstamning och sedan se om man kan lyckas få fram några bra ungar efter den....

Anonym sa...

Det är inte lätt.Ja det är alltid lika spännade, varje år. Men att lyckas, ja det är nog få förunnat.Men roligt är det.Det där "riktiga avelsparet", hur många har det? Under mina år inom brevduve sport,har jag nog bara lyckats att få tag i ett avelspar,till hälften. Dessvärre är hon 11år gammal nu. men låmnar ungar som är riktigt bra ,gör hon.