söndag 25 november 2007

Respons....

Är alltid kul att få! Även om den är negativ!
Någon tyckte att jag var negativ i mitt skrivande i förra inlägget. Och det kan jag bara hålla med om! Att det sedan skulle vara ett negativt omdöme om klubb 88 är däremot inte sant. Ett negativt omdöme om brevduvesporten var det däremot. Jag skrev inlägget utefter den information jag fått. Om informationen om läget angående distriktsbildande var fel så rätta mig gärna! Ingen skulle bli gladare än jag!

Vi har redan tävlingen "Vättern runt" som har varit ett lysande exempel på kreativitet från klubbarna. Vår tanke var att byta titel på tävlingen till "distriktsmästerskap". Varken mer eller mindre!
Anledning till detta? Jo, många utövare förstår inte tanken med "vättern runt" och bryr sig därför inte om tävlingen! Kallar vi det distriktsmästerskap så får tävlingen en helt annan status och vi får förhoppningsvis fler deltagare! Det är inte meningen att det ska bli mer jobb för någon utan meningen, som sagt, är att höja statusen.
Dock måste vi som distrikt ha en kontrollant! Det är antagligen ett oöverstigligt problem....

4 kommentarer:

8814olle sa...

Hej!
Som sagt,klubb 88 har inte något beslut angående distriktbildande.
Alltså varken Ja eller Nej.
Min personlga åsikt är:
Vättern Runt är en helt OK regional tävling.Skall vi få mer status fyllda tävlingar,så låt oss istället få fler tävlingar typ Nationalen.Tävlingar så att hela duv Sverige kan vara med och tävla.Då först kan man snacka om status.Satsa energi och pengar på rätt ställe

Jocke sa...

Du vill ha fler Nationaler, Jag vill ha distriktstävlingar, göteborg vill inte flyga söder.....

Precis det här jag menar! Brevduvefolk kan inte enas om någonting, utan alla vill bara köra sitt eget race. " Alla har fel utom jag"

Anonym sa...

Man borde kanske föra in diktatur i brevduvesporten i vårt land, då hade man varit tvungen att prova på olika saker innan man förkastar dem.Vad är det man brukar säga? Ju fler kockar ju sämre soppa

8814olle sa...

Anonyma inlägg tyder på rädsla.
Diktaturer skapas genom rädsla.
Så vart är vi på väg?